Vierde wedstrijd bij Bekveld in Hengelo (Gld).

P1160311 P1160318   Dit weekend werd onze vereniging 40 jaar en dat was ook het weekend van de wedstrijd in Hengelo. De mannen trokken in de ochtend en de jeugd in de middag. Normaal rijden we -zonder echt op te letten- achter de eerste auto aan, maar dat ging vandaag niet op. De navigatie kende de straat in Hengelo niet. Dat is raar?! O, wacht, er is nog een Hengelo, in Gelderland. Daar hadden we de straat snel gevonden. Deze morgen waren we vrij vroeg aanwezig. Ook nog even tijd om de mannen in de 640 klasse te bewonderen. We hadden een aantal invallers meer dan anders, want Tom en kersverse papa Frans (van harte gefeliciteerd!!) ontbraken deze ochtend. De mannen van Erichem haalden uiteindelijk 5 punten deze morgen en eindigden boven Oele. Ze staan in de uitslag helaas nog zesde, en laatste.

Die middag was het tijd voor de jongens en meisjes in de jeugd. Begonnen werd er tegen Vorden, die trekbeurt ging vrij kansloos verloren. Daarna begon het opeens goed te lopen. Er werd gewonnen van Vios Bison A (die riepen nog dat we wel kapot zouden gaan, maar dat gingen we niet), Vios Bison B, Eibergen, Heure (ondanks de inzet van onze nieuwe touwtrekker Tonie), P1160327O.K.I.A. en Bekveld B. Serieus?? Ja echt, 18 punten en dat is al lang niet meer gelukt. Tussendoor werd er wel verloren van Oele, die waren wederom goed bezig. Ook Bekveld A liet ons niet winnen. De laatste wedstrijd was tegen de Hagmölltrekkers. Ook die werd gewonnen, waardoor het puntentotaal op 21 kwam. En dat was echt lang niet meer gelukt. Wat een schitterend “verjaardagskado” voor trainer / coach Cor, die al 40 jaar bij onze vereniging is. En natuurlijk deden we het ook voor de andere diehard touwtrekker van Erichem: Leo!P1160325

Na afloop hield uw verslaggever nog een interview met touwtrekker Niek.

“Zeer goede wedstrijddag voor de jeugd van ttv erichem! We wisten 21 punten te halen. Het ging zeer goed ondanks het warme weer wisten wij het hoofd koel te houden”.