De spits is eraf!

Afgelopen zondag, 3 april 2016, is de TTV Erichem op pad geweest naar Holten voor alweer de eerste competitiewedstrijd in Gewest Oost. We hadden ons opgegeven voor de B-poule, maar door te weinig aanmeldingen voor deze B-poule trekken we toch in de A-poule van 640 kilogram. In deze poule trekken we met een maximum van 640 kilo. Erichem heeft de uitzondering om tot een maximum van 720 kilogram mee te kunnen doen. Dit vanwege het capaciteitsverschil onder de teams. Na het wegen begon het ochtendprogramma met Vorden als eerste tegenstander. Beide trekbeurten werden helaas verloren. Zo ook tegen OKIA, onze tweede tegenstander. Bij de derde tegenstander, Oele, verloren we de eerste trekbeurt. Maar we wonnen de tweede trekbeurt op wilskracht. Na een korte rustpauze trokken we tegen Eibergen, waar we beide beurten wonnen. Zo ook tegen onze laatste tegenstander VIOS Bison. In totaal werden er 7 punten behaald, goed voor een derde plaats deze wedstrijd. Aan het touw stonden: Ivo (geleend van Eibergen), Bas, Leo, Frans, Tom, Gerard, Ad, Willem en Jos. Als ondersteuning was Cor daar als coach en Patrick was de verzorger van het team.

Een prima start van het seizoen voor onze heren!

In het middagprogramma stond het team van de jeugd paraat voor de eerste wedstrijd bij OKIA in Holten. Het team had ten opzichte van vorig jaar wel wat wijzigingen ondergaan. Het was dus wel spannend om te zien hoe ze het gingen doen. Aan het touw stonden voor Erichem: Jos, Patrick, Sven, Geron, Julia en Britt. Van Bekveld kondP1130387en we voor deze wedstrijd Arjen lenen. De eerste wedstrijd was tegen de thuisclub. Helaas ging deze wedstrijd verloren, hoewel Erichem zeker kansen had. Ook de tweede en derde wedstrijd, respectievelijk tegen Bekveld A en Hagmölltrekkers gingen verloren. Tegen VIOS Bison pakte Erichem de tweede trekbeurt, waardoor deze eindigde in gelijkspel.

P1130388P1130389Het eerste punt van het seizoen was binnen!

Tegen het team Bekveld B pakte Erichem ook weer de tweede trekbeurt waardoor het team het tweede punt pakte van deze middag. Daarna verloor Erichem van VIOS Bison A en Vorden. Toen volgde de wedstrijd tegen Eibergen. De concentratie leek even helemaal weg bij Erichem, wat ze de eerste trekbeurt koste. De tweede trekbeurt was wel weer voor Erichem, punt 3 van de dag. Het totaal punten bleef op 3, want Erichem kon niet winnen van Oele en Heure. De jongens en meiden eindigden deze wedstrijd op plaats 9 en trainer/coach Cor ziet zeker mogelijkheden voor de rest van het seizoen. Kijk ook even bij de uitslagen, die vanmorgen ook op de website zijn verschenen.