In het nieuws

Zo af en toe komt de vereniging in het nieuws.

West Betuwe totaal (september 2013)

Een leuk stukje met foto’s in een digitale krant.

Stad Tiel (10 september 2013)

ERICHEM – De jeugdploeg van Touwtrekvereniging Erichem is zondag 8 september op de derde plaats geëindigd in de competitie van Gewest Oost. De laatste wedstrijd van dit seizoen werd in Erichem gehouden. De jeugd was tot aan zondag nog niet verzekerd van een podiumplaats. Op eigen terrein werd echter menige touwtrekploeg uit de Achterhoek verslagen, waarna de Erichemmers met coach Jannes van Kuijlenborg toch nog het erepodium mochten beklimmen.
De herenteams van TTV Erichem kwamen er in de competitie -en ook zondag- niet aan te pas.
Zowel het team in de 640 kg B-klasse als het team van de 680 kg B-klasse eindigde op de laatste (8ste) plaats.

RTV Betuwe (6 september 2013)

Op zondag 8 september wordt het eindtoernooi in de zomercompetitie van Gewest Oost gehouden op het wedstrijdterrein achter Erichemseweg 68a (Ina en Jacco van Mourik).

De wedstrijden beginnen om 10.15 uur en worden om 15.00 uur afgesloten met de huldiging van de dagkampioenen én de huldiging
van de kampioenen van de competitie 2012 / 2013.

U kunt de touwtrekwedstrijden gratis bezoeken.
De topploegen van Nederland staan aan het touw, dus u bent verzekerd van een paar uur mooie sport!!!

’s Morgens gaan de ploegen in de 680 kg A + B en de jeugd voor de beste plaatsen en ’s middags komen de ploegen uit de 640 kg A + B,
de 720 kg en de dames in actie.
Ook de Erichemse teams zijn natuurlijk van de partij.

TTV Erichem heeft er sinds kort weer een aantal nieuwe jeugdleden bij, maar kan er nog veel meer hebben!

Heeft u interesse in de touwtreksport of wil uw kind het proberen?

Neem dan contact op met Cor van Kuijlenborg (06-53 46 95 69).

Het lokale nieuws (19 augustus 2012)

De jeugd van Touw Trek Vereniging Erichem (TTV) heeft zondag 19 augustus geschiedenis geschreven in Eibergen. De kampioenstitel van Gewest Oost kon de jeugdige touwtrekkers bijna niet meer ontgaan, maar die eerste plaats moest zondag definitief worden binnengehaald. Eén wedstrijd winnen en één gelijkspelen zou genoeg zijn. De TTV-ers deelden door een fout van de scheidsrechter met één tegenstander de punten, maar trokken de rest van de tegenstanders allemaal over de lijn. En daarmee heeft het huidige jeugddteam geschiedenis geschreven. De laatste keer dat een jeugdteam van TTV Erichem een titel mee naar de Betuwe heeft genomen, is 34 jaar geleden!
Eenmaal thuis aangekomen, stond er een antieke brandweerwagen klaar, waarmee het team plus coaches een rondrit maakte door Kerk-Avezaath, Erichem en Buren, om vervolgens te eindigen bij het clubhuis. Daar werd met familie en kennissen een klein feestje gebouwd op het geweldige succes. De leus ‘’allesismoglijk.nl”, tegenwoordig de lijfspreuk van de Erichemse touwtrekkers, is door de jeugd in de competitie 2011-2012 helemaal waar gemaakt!

De zaken gids Tiel (22 augustus 2012)

ERICHEM – De jeugd van Touw Trek Vereniging Erichem (TTV) heeft zondag geschiedenis geschreven in Eibergen. De kampioenstitel van Gewest Oost kon de jeugdige touwtrekkers bijna niet meer ontgaan, maar die eerste plaats moest zondag definitief worden binnengehaald. De TTV-ers deelden door een fout van de scheidsrechter met één tegenstander de punten, maar trokken de rest van de tegenstanders allemaal over de lijn. En daarmee heeft het huidige jeugddteam de titel voor het eerst in 34 jaar meegenomen naar de Betuwe.

VVD Afdeling Buren (25 mei 2011)

MAURIK – Tijdens het vragenuur in de gemeenteraad vroeg de fractie van de VVD naar de effecten van de leges voor evenementen in de gemeente Buren. De VVD-fractie maakt zich hier zorgen over. Hoge leges leiden tot ongewenste effecten bij diverse verenigingen en instellingen.

Als voorbeeld werd een wedstrijd touwtrekken in Erichem genoemd. De initiatiefnemer dient ruim vierhonderd (!) euro aan gemeentelijke leges af te rekenen.

De VVD verzoekt het college van burgemeester en wethouders om een oplossing. Deze oplossing kan dan betrokken worden bij de kadernota (in juni) en de begroting 2012 (november) Te denken valt aan meerjarige vergunningverlening.

De digitale Stad Tiel (30 mei 2007)

ERICHEM – T.T.V. Erichem houdt op zaterdag 2 juni een toernooi van de Zomercompetitie van Gewest West van de Nederlandse Touwtrek Bond. De wedstrijden beginnen om 19.30 uur en duren ongeveer anderhalf tot twee uur. De T.T.V. Erichem doet met één ploeg mee.

Het toernooi van de Zomercompetitie van Gewest Oost wordt gehouden op zondag 3 juni vanaf 10.30 uur. In het morgenprogramma doet de T.T.V. Erichem met één ploeg mee. Een uur na de laatste wedstrijd van het morgenprogramma wordt gestart met het middagprogramma. Dit duurt tot uiterlijk 15.30 uur.

De wedstrijden worden gehouden op het terrein tegenover recreatieoord de Vergarde. De toegang is gratis.

De kampioen (juni 1979)
Erichem (Gem. Buren): Schapenmarkt: met o.a. schaapscheren en wol spinnen, touwtrekken om het kampioenschap van de West-Betuwe, rolschaatsdemonstraties door het kampioensteam van Nederland, optreden internationaal bekend jachthoorncorps, expostitie van werk van Jan en Hetty Mool, op 26 juni.