Zesde wedstrijd bij Koapman in Tilligte

Zondagmorgen 9 juli, de 6e toernooidag voor dit jaar. Om kwart voor 8 ’s ochtends staat iedereen weer klaar voor vertrek om op tijd in Tilligte aan te komen. Cor is terug van een lange vakantie dus aan de coaching kan het deze keer niet liggen. Na een lange rit zijn we aangekomen in het Overijsselse Tilligte, vlakbij de Duitse grens. Nadat de tent opgebouwd is, is het al direct tijd om te gaan wegen. Bas is afwezig, Leo is er wel bij maar geblesseerd. We starten daarom met Gerard, Jos, Tom, Ad en Frans als basis aan het touw. Deze keer versterkt met Niek en Richard uit de jeugd en een ‘leen’ speler. Totaal gewicht was weer bijna aan de grens, maar deze keer wel met ‘maar’ 8 man. De eerste trekbeurt werd gelijk gewonnen, de tweede trekbeurt was op een meter na verloren maar werd door volhouden en fanatisme terug gehaald. De eerste drie punten zijn binnen! In de 2e, 3e en 4e wedstrijd werden er geen punten meer behaald, maar werd er wel flink weerstand geboden.Ondanks geen extra behaalde punten meer wel plezierige wedstrijden. De jeugd liet zien prima mee te kunnen in 640 . Met drie punten en een tevreden gevoel weer terug naar de Betuwe. Richard, succes vanmiddag bij de jeugd!

20170709_13332420170709_13511820170709_133118

Zoals gezegd, de jeugd was in de middag aan de beurt. De grote “jongens” waren die morgen al aanwezig bij de mannen. De jongste jeugdtrekkers mochten iets langer uitslapen. Maar niet al te lang, want het is toch een hele rit. Het touwtrekveld lag er bij aankomst keurig bij (lekker weertje) en de tent was door de heren ingericht in de “zomerse stand”  . Vandaag misten er nogal wat vaste mensen bij de jeugd. Dan is er altijd wel een “Van Mourik” die kan helpen en in dit geval was het Vera. Nog even kort de techniek doornemen met pa en daarna met zijn allen naar de weegschaal. Daar vonden we nog een dame die bij ons wilde trekken, Marije (TTV Heure) werd bereid gevonden ons te helpen. Toen ook coach Gerard’s hulp gewenst was bij Elshof kreeg het team ook nog eens een vrouwelijke coach in de persoon van Hanny van Mourik. Met recht dus “GIRL POWER” deze keer! Aan het touw stonden de hele wedstrijd Julia, Britt, Vera, Marije en de heren Jos, Richard en Arjan. De wedstrijden tegen Vorden en Oele gingen helaas verloren. Tegen Haggmöll was het een gelijkspel, de eerste punt was binnen. Terwijl Julia weer eens spontaan een bloedneus kreeg (met bloed op handen, het touw en knieën tot gevolg) gingen helaas de volgende beurten tegen Bekveld B, Heure en O.K.I.A. verloren. Wat was er toch deze keer met Bekveld B aan de hand, opvallend veel punten voor dat team deze wedstrijd.

De wedstrijd tegen Eibergen werd wel gewonnen, hoewel Eibergen wel 2 keer de start pakte. Dat kwam volgens één van de dames door de start van Eibergen. Dat gaat dus volgende keer niet meer gebeuren :). Na een korte pauze werd er verloren van Vios Bison A. Het B-team van dezelfde ploeg, daar hadden ze minder moeite mee. Dat bracht het totaal op 7 punten, want de laatste wedstrijd tegen Bekveld A ging zoals verwacht verloren.

Een superresultaat voor dit team in een totaal andere opstelling, zeker iets om trots op te zijn!! Uiteraard dank aan onze invalkrachten!