Vijfde wedstrijd, weer bij Bekveld in Hengelo (Gld).

Afgelopen weekend waren we voor de tweede keer in Hengelo, bij Bekveld op bezoek.
De jeugd trok in de ochtend en de mannen in de middag. Er was 1 touwtrekker afwezig, want ze deed mee aan de zitcompetitie (met paardrijden), maar dat liet ons niet stoppen. We zaten ongeveer 4 kilo onder het gewicht maar dat kan geen probleem zijn. De laatste paar wedstrijden wisselden de 3 jongste jeugdleden met elkaar door, maar deze keer met z’n tweeën.
Eerst nog even rekken en strekken en dan intrekken. We gingen intrekken tegen Eibergen, dat ging verder prima.

Okia was afwezig, daarom had iedereen al 3 punten.DSC_0443

De eerste trekbeurt begon bijna, maar eerst werd er nog wat verteld. De medeoprichter van touwtrek vereniging Touwtje was overleden, dus we waren even een minuutje stil. Daarna begon de eerste trekbeurt echt.

De eerste trekbeurt moesten we tegen Vios Bison B, en de eerste zelf verdiende 3 punten waren binnen.

Verder hadden we nog 3 punten gewonnen van Eibergen en 1 punt van Vios Bison A.
De trekbeurt tegen Hagmölltrekkers was toe nu toe de spannendste van dit seizoen. We begonnen met goede moed dat we deze wel zouden moeten kunnen. Maar ze verdedigden heel goed! We moesten nog ongeveer een meter, en we hadden al 2 waarschuwingen voor zitten. Toen we er bijna waren vielen we weer op de grond en kregen de derde waarschuwing. Daarna waren we nog zo uitgeput dat Hagmölltrekkers de 3 punten zo naar binnen sleepte.

We waren dus geëindigd op de zevende plaats met 10 punten, en er was een gedeelde eerste plaats voor Vorden en Bekveld A.

Na de jeugd ’s ochtends waren het ’s middags de senioren die in actie mochten komen.

De coach is (nog) op vakantie waardoor Leo als coach op mocht treden.
Met de afwezigheid van Tom, maakte het dat de vaste opstelling van Gerard, Jos, Patrick, Bas, Ad en ondergetekende versterkt moest worden met drie leenspelers (onze dank daarvoor). Wegen was dit keer geen enkel probleem, bijna 40 kilo onder ‘ons’ maximum.

Het middagprogramma startte onverwacht vlug, waardoor ons en andere teams niet aan het intrekken toe kwamen.
De eerste pot werd dan ook verloren. De tweede pot tegen Bizons waren we beter op stoom en wonnen bijna de eerste trekbeurt, was het niet dat we afgefloten werden op waarschuwing.

De tweede trekbeurt werd niet afgewacht en was de tegenpartij kansloos. 1 Punt voor Erichem! De derde en vierde wedstrijd kwamen we ondanks knap weerstand niet aan meer punten.
Door de afwezigheid van een team, gingen we deze warme dag om 3 uur met 4 punten naar huis.

Op naar het 6e toernooi op 9 juli as.