Wedstrijd bij Peco in Teuge

Vandaag weer vroeg op pad met het jeugdteam van Erichem. We gaan naar Teuge en dat is feitelijk nog niet eens zo heel ver weg. Nadat we eerst vakkundig onze tent opzetten wordt het tijd om te wegen. Onze vaste invaller Mark is helaas geblesseerd, dus we gaan deze laatste reguliere wedstrijd van de jeugd beginnen met een volledige Erichemse opstelling, want Julia vervangt Mark. Daardoor komen we wel wat gewicht te kort. De eerste wedstrijden vallen dan ook niet mee, maar tegen Philipinenburg, die dit keer met een nieuw jeugdteam aanwezig zijn, pakken ze de eerste drie punten.
Geheel verrassend pakken ze ook drie punten tegen Oele, die ook kampen met een blessure. De wedstrijd tegen de Haggmölltrekkers zorgt voor een volgende verrassing. De eerste trekbeurt gaat verloren, maar in de tweede trekbeurt krijgt de tegenstander al vrij snel 2 waarschuwingen. Dan blijkt dat volhouden loont, want nog geen 10 centimeter voordat de tweede trekbeurt ook naar de tegenstander gaat, pakt Haggmöll zijn derde waarschuwing en gaat er 1 punt naar Erichem. Weer zeven punten en dat is een evenaring van het puntenrecord van dit seizoen. Omdat dit de laatste reguliere wedstrijd is (hierna volgt voorbereiding op het GENSB toernooi) volgt daarna de prijsuitreiking. Erichem wordt dit seizoen 10e. Invalcoach Gerard mag de beker ophalen en alle deelnemers krijgen een medaille.

Dit is echt een leeDSC_0015rseizoen geweest voor het team, hopelijk blijven de neuzen dezelfde kant op staan en gaan ze goed door met trainen, dan gaan ze volgend seizoen zeker weer stappen zetten.
Zie hier de kampioenen van vandaag, op de foto ontbreekt dus helaas wel Mark die dit seizoen ons prima heeft geholpen. We wensen hem vanaf hier beterschap.

De mannen zijn die middag ook niet compleet. Ze hebben een invaller nodig en uiteindelijk staan ze zelfs op het veld zonder coach en zonder verzorging. Omdat OKIA vandaag afwezig is zijn er minder wedstrijden. De eerste wedstrijd is tegen de koploper Eibergen. De eerste trekbeurt wordt gewonnen, de tweede helaas niet. Omdat de supporters van de jeugd langzamerhand vertrekken vragen ze Julia als coach / verzorger. Die vindt dat wel grappig. We horen van Julia achteraf dat alle volgende wedstrijden wel spannend zijn, maar allemaal verloren zijn gegaan. De invaller geeft ook aan dat hij vermoeid is. Hij heeft die ochtend al getrokken, de koek is op. Het blijft dus helaas bij 7 punten. De mannen staan nog wel tweede, maar koploper Eibergen is wel weer op ze uitgelopen.