Eerste wedstrijd seizoen 2017 in Holten

P1150921Zondagmorgen vroeg verzamelen bij de trainer/coach om te vertrekken naar Holten. Na aankomst allereerst de uitdaging voor de nieuwe mensen om mee te helpen met het opzetten van de tent. Dat ging toch best wel aardig. Dit jaar bij de jeugd totaal 11 deelnemende teams. Na het opzetten door naar de weegschaal. Daar stond best een aardige rij, dus dat duurde even. Het team kwam goed door de weging. Dit keer hoefden we niemand te lenen. Maar wel stonden er in de eerste wedstrijd 3 nieuwe leden aan het touw en dat is toch altijd een spannend moment. De eerste wedstrijd trokken we tegen Vios Bison B en die werd gewonnen! Dat is een goed begin. Daarna gingen de trekbeurten één voor één verloren. Bij de wedstrijd tegen OKIA wel een leuke demonstratie van “laat NOOIT dat touw los”, waardoor één van de teamleden op haar buik door het zand werd gesleurd. Die inzet mogen de fans aan de kant graag zien! Aan inzet en enthousiasme ontbrak het zeker niet. De laatste trekbeurt van de ochtend (het was ondertussen al middag) werd gewonnen van Eibergen. Op dat moment zelfs met 4 nieuwe deelnemers aan het touw. Goed bezig dus! Natuurlijk zag onze trainer verbeterpunten en dat is goed. Vandaag gingen we met 6 punten naar huis. evenveel punten als Bekveld B. Onder ons staat nog Eibergen en vlak boven ons staan Vison Bison B en de Haggmölltrackers. Iets verderop zijn ook OKIA, Vios Bison A en Heure nog niet geheel uit beeld. Mogelijkheden genoeg om hard te trainen en naar boven te kijken.