Tweede wedstrijd seizoen 2017 bij Heure in Borculo

Zondag 23 april in Borculo bij touwtrek vereniging Heure was het tweede toernooi van dit jaar. Na aankomst is de tent snel opgezet en zijn we naar de weegschaal gegaan. Daar bleek dat we met onze eigen mensen 8 kg te zwaar waren. Cor heeft ter plaatse een leenspeler geregeld, Anton van Doorn. We hadden al Arnold Wessels van OKIA als leenspeler. Hierdoor wogen we 698 kg, 2 kilo onder de grens van 700 kg.

De eerste trekbeurt was tegen OKIA, de kampioen van vorig jaar. Dit was een beurt die als intrekken beschouwd kan worden. 0 Punten en geen schijn van kans.

De tweede tegenstander was Eibergen. De eerste trekbeurt werd na een zware strijd gewonnen. De tweede trekbeurt werd fanatiek gestart maar al snel was duidelijk dat deze niet gewonnen ging worden, 1 punt.

De derde tegenstander was Heure. Dit leverde een zware strijd op die uiteindelijk niet gewonnen kon worden, 0 punten dus.

De vierde tegenstander was Bison. De eerste trekbeurt is er lang afgewacht en uiteindelijk verloren. De tweede trekbeurt is de tactiek veranderd. We zijn van meet af aan vol erop gegaan, met het gewenste resultaat. Bison werd verrast en kwam er niet aan te pas. Hier dus ook 1 punt als resultaat.

De vijfde en tevens laatste tegenstander was Oele. Op voorhand een tegenstander waartegen resultaat te halen moet zijn. In de eerste trekbeurt werd er net als tegen Bison lang gewacht aan het touw. Dit keer liepen wij echter met Oele weg. De tweede trekbeurt zijn we net als tegen Bison vol erin geklapt. Dit was echter een verkeerde keuze, we kwamen niet uit de gaten en verloren deze trekbeurt.

In totaal drie punten vandaag. Dit is een resultaat om de volgende keer op verder te bouwen.

Opstelling:
-Bas van der Gun